piątek, 6 kwietnia 2012

Tarta ze szpinakiem, pieczarkami i porem na owsianym spodzie

U nas dzisiaj quich’owo, tartowo…a przede wszystkim pysznie. Przepis znalazłam na opakowaniu moich ulubionych płatków owsianych, które codziennie wcinam na śniadanie. Któregoś razu czytam, a tam nawet ciekawy pomysł na smaczne quiche. Dzisiaj postny dzień, więc nic nie stało na przeszkodzie aby taką tarte sobie zaserwować na obiad. Oj pychota, że hoho. Nigdy nie jadłam płatków owsianych na wytrawnie, ale warto było spróbować, na pewno będę robić ją częściej, bo ta tarta jest rewelacyjna.




Składniki na owsiany spód:
1 ½ filiżanki płatków owsianych,
½ filiżanki otrębów pszennych,
45 – 50 g zimnego masła,
4 – 5 łyżek zimnej wody,

Składniki na farsz:
500 g świeżego szpinaku,
1 duży por,
1 młoda cebulka ze szczypiorkiem,
1 papryczka chili,
200 g pieczarek,
garść natki pietruszki,
1 filiżanka mleka zagęszczonego (nie słodzonego),
4 jajka,
50 g parmezanu,

Sól, pieprz, gałka muszkatołowa, tymianek, oregano,




Wykonanie:
Zaczynamy od owsianego spodu. Mieszamy płatki z otrębami, wrzucamy zimne masło pokrojone w kosteczkę. W palcach rozcieramy całość jak na kruszonkę. Na końcu dodajemy zimną wodę. Masa będzie się ciężko kleić. Ja dodawałam stopniowo wody, aż wszystko w miarę zaczęło się kleić. Wypełniamy formę na tarte (u mnie średnica około 26 cm) i zapiekamy w piekarniku przez 10 minut w temperaturze 190*C. Złocisty spód odstawiamy do wystygnięcia.

Szpinak należy obrać z łodyg, umyć dokładnie pod bieżącą wodą. Wrzucić na osoloną gotującą się wodę. Gotować około 3 minut. Odcedzić i wystudzić. Następnie przygotowujemy pozostałe warzywa. Pora przekrawamy wzdłuż i kroimy na małe piórka. Cebulka to samo, pieczarki obieramy i kroimy w grube plasterki. Papryczkę chili kroimy w drobną kosteczkę, natkę pietruszki szatkujemy. Rozgrzewamy troszkę oliwy lub oleju na patelni i wrzucamy po kolei: cebulkę, papryczkę chili i pora. Podsmażamy do miękkości. Dosypujemy pieczarki i trzymamy na ogniu, aż grzyby lekko zmiękną. Dodajemy szpinak (ja troszkę go poszatkowałam na mniejsze kawałki) i natkę pietruszki. Mieszamy wszystko, doprawiamy do gustu i odkładamy do lekkiego wystygnięcia.

Do miski wlewamy mleko zagęszczone i wbijamy jajka, mieszamy chwilkę mikserem na małych obrotach. Wsypujemy parmezan, mieszamy. Dodajemy farsz i łączymy wszystko w całość. Wylewamy na owsiany spód i wkładamy do piekarnika. Pieczemy około 35 minut w 180*C lub do momentu, aż środek tarty się zetnie i nic już nie będzie pływać. Można posypać z wierzchu serem i jeszcze lekko podpiec. Ja posypałam resztką parmezanu.



Smacznego !!!

1 komentarz:

kocie-smaki pisze...

takie pomysły na wykorzystanie warzyw i przemycenie płatków owsianych, lubię najbardziej :) owsiany spód strasznie mnie intryguje, z wielką chęcią wypróbuję :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...